Som ett led i att ytterligare förbättra kundservicen och fortsätta vara Europas bästa RoRo-hamn har Trelleborgs Hamn anställt kundvärdar. Vi vill kunna erbjuda våra kunders kunder ännu bättre service och hålla en hög kvalitet i hamnen. Det kan gälla allt från att bjuda på en kopp kaffe till att hjälpa till att svara på frågor från chaufförerna.
Många chaufförer som kommer från Östeuropa talar oftast bara det egna språket. Våra nya kundvärdar Andrea och Pavel är syskon och kommer från Makedonien. De har en stor fördel med språket då de talar makedonska och andra närliggande slaviska språk men även svenska, engelska och tyska.
Några dagar i veckan kommer kundvärdarna att finnas på plats i hamnen med sina gula jackor med texten ”Customer service” på ryggen. Vi hoppas att detta kan bidra till en ännu bättre, trevligare och tryggare upplevelse för chaufförerna och övriga resenärer i Trelleborgs Hamn.