Vad är din roll i hamnen?
Som kommunikationschef i hamnen är min roll att stärka varumärket Trelleborgs Hamn och att kommunicera om vår verksamhet och framtida utvecklingsplaner i Skandinaviens största RoRo-hamn. Jag arbetar bland annat med våra sociala medier, hemsida, intranät, film, fotografering, pressmeddelanden, intervjuer, guidade visningar samt planerar och genomför PR-aktiviteter och events. Exempel på målgrupper som hamnen kommunicerar med är givetvis våra egna medarbetare, men även kunder, kundernas kunder, kommuninvånare, politiker, myndigheter, skolungdomar, arbetssökande, media, med flera.
Vad är det bästa med att jobba i Trelleborgs Hamn?
Förutom alla trevliga kollegor så är det är fantastiskt roligt att jobba i ett bolag med höga ambitioner och en hög utvecklingstakt och att få vara med att sätta Trelleborg på kartan. Det finns alltid något att förmedla! Jag gillar att mitt arbete är väldigt varierat, kreativt och socialt. Tjänsten innebär en oerhörd mångsidighet då den berör frågor inom både sjöfart, transport, logistik, infrastruktur och hållbarhet, etc. Hamnverksamheten är bred och komplex och för att kunna förmedla det vidare är det viktigt att vara öppen, lyhörd och nyfiken. Jag gillar också utmaningen i att hitta rätt tonalitet för att kunna möta våra många olika målgrupper på lokal, regional, nationell och internationell nivå.
Vad har du för bakgrund?
Jag har en utbildning i Medie- och Kommunikationsvetenskap. Därefter har jag haft olika roller inom kommunikation och marknadsföring, främst inom teknikkonsultbranschen.